dinsdag 23 mei 2017

Allemaal kaartjes

Hoi allemaal,

Weet je het nog? Dat kleine harmonica After Eight boekje?
Daar heb ik deze keer kleine kaartjes voor gemaakt met leuke teksten en ruimte 
om zelf nog wat te schrijven en aan de slag te gaan.

Ik ben begonnen met de vierkante gelliplate. 
Die van 6x6" en stempelkarton met dezelfde maat: dit is 15x15cm.

Op de gelliplate heb ik twee kleuren verf van Paper Artsy uitgesmeerd met de brayer.
Lekker door elkaar heen.
De brayer rol je schoon op de achterkant van je 15x15cm stempelkarton.

Op de gelliplate heb ik de background stempel van Studio Light in de verf gedrukt. De randen waar de stempel niet kwam heb ik daarna nog even met dezelfde stempel bewerkt.
Wel meteen na de stempelafdruk je stempel schoonmaken! Het is verf. 
Wanneer dit opdroogt op je stempel, krijg je het er bijna niet meer van af.

Dan laat je de verf laten drogen. Wanneer deze bijna droog is, smeer je er een tweede laag verf overheen in een bijpassende, in dit geval, wat donkerdere kleur.

Wederom rol je de brayer af op je stempelkarton. Nu op de plaatsen waar je nog geen verf van de eerste keer had zitten. Deze kant droog je even met de heattool.

Wanneer het droog is, leg je de witte kant op je gelliplate. Goed aandrukken en wrijven. 
Voorzichtig haal je het karton eraf. Je hebt nu een mooie bedekte kaart.
De gelliplate maak je meteen schoon. 
Of je gaat er weer met verf en maskers overheen om nog wat achtergrondjes te maken.

De kaart heb ik in drieën gesneden en de stroken daarna ook weer in drieën. 
Je krijgt dan vierkante kaartjes van 5x5cm.

Deze heb ik allemaal apart bewerkt. Spetters met de gouden Gansai Tambi. De randen met blauwe distress crayon. Een ruw lijntje zetten aan de rand en daarna met je vinger wat uitsmeren.


Ieder kaartje heeft een tekststempel gekregen en daarna nog een veeg met de Nuvo Mousse bronze. 


Bij sommige kaartjes heb ik een deel van een stempel gebruikt. 
Daarvoor plak je de stempel af met maskertape. Dan beïnkt je het gedeelte van de stempel wat je wilt hebben en daarna leg je je kaartje op het beïnkte deel van de stempel en drukt het goed aan. 
Kaartje er weer af en je hebt een mooie afdruk.



Op de achterkanten heb ik alleen de randen met de crayon bewerkt 
en hier en daar een veeg nuvo mousse. 

Verder heb ik ze rustig gelaten. Nu kun je er zelf nog wat persoonlijks op schrijven, 
iets tekenen of een fotootje plakken.

Daarna passen ze precies in de after eight zakjes en is het boekje nu compleet.



Heel veel knutselplezier en
tot de volgende keer!
Groetjes Joan



Gebruikte materialen:
Stempels



2 opmerkingen:

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.