zaterdag 29 april 2017

3 x Penny Black Poppy Gems en 3 x Zigs

Hoi,

3 kaarten, 3 x dezelfde stempel en 3 x zig's .. dat heb ik voor je in petto

Deze prachtige stempel van Penny Black "Poppy gems" heb ik op 3 verschillende manieren met de  Zig clean color real brush ingekleurd.




Bij deze kaart heb ik de afdruk eerst met Versamark gezet en met zwart WOW embossingpoeder ge-embossed. Ik heb Schut papier gebruikt.




Daarna heb ik de bloemen met slechts 2 kleuren Zigs ingekleurd. Met een bijna droog penseeltje heb ik de kleuren uitgewerkt. 
De blaadjes zijn met een groene Zig gekleurd en met een beetje geel nuances aangebracht.
Om de afbeelding met verdund blauw een achtergrond gecreëerd.  En gespetterd met op de crafsheet verdunde zig inkt...

De tekststempel  is van Penny Black. 

***

Bij de 2e kaart heb de stempel direct beïnkt met een Zig. 


Deel voor deel afgedrukt op het Schutpapier en dan met een penseeltje de kleur naar binnen "getrokken"
Je krijgt dan een wat vager beeld.. Opnieuw afgewerkt met een Penny Black tekststempel.




***

Kaart nummer 3...



 De restjes inkt, die nog achter zijn gebleven op de stempel van kaart 2....
 Zonder extra te beïnkten water op de de stempel verneveld en afgedrukt.
Kleur weer naar binnen "getrokken"waar nodig, want op stempel zijn de kleuren bij het vernevelen al door elkaar gegaan. 

Zo zie je maar, 3 verschillende ZIG technieken, met 1 stempel 3 verschillende kaarten.
Alles gemat met zwart met behulp van mijn onmisbare  Perfect layers en op een bijpassende kaart geplakt.




Groetjes en tot een volgende keer!
Willy.

7 opmerkingen:

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.