maandag 17 oktober 2016

Chocolade; lekker om te krijgen, leuk om te geven.

Hoi hoi,
Voor jullie heb ik een reep chocolade "aangekleed". 
Lekker om te krijgen, maar zeker zo leuk om te geven.

Ik ben begonnen met een lekkere reep chocolade.
Deze heb ik opgemeten: 16.5 x 8 x 1cm.
Dan maak ik een schets met deze afmetingen.

Ik weet nu hoe groot het papier moet zijn: 16.5x20cm.
Dit snij ik op maat en ril daarna volgens de lijnen op de schets.

Voor controle kun je het om je reep vouwen.
Als het goed is, lijm je hem dicht met een stukje tape.

Van craftpapier snij je een strook van 5cm.
Hier leg je de reep op en aan de zijkanten teken je af waar je moet rillen.

Wanneer je de strook daarna om de reep heen vouwt, zie je dat je strook te kort is.
Dus nog een strook van 5cm snijden. Iets korter dan de reep lang is.
In dit geval 15 cm.

Op het korte stukje heb ik een mooie bloementak gestempeld
met wit embossingpoeder.
Op een restje craftpapier de enkele bloem.

Ik heb de bloemen ingekleurd met Zigs.
Deze keer geen waterkwastje gebruikt maar een brush pen van Wink of Stella.
Dan krijg je een subtiel glittertje in je werk en het blend ook mooi.

Het aparte bloemetje heb ik uitgeknipt.
En later met foam op de wikkel geplakt.
Wanneer je klaar bent met kleuren, kun je de wikkel in elkaar gaan zetten.
Ik heb een strook jute afgeknipt die twee keer zolang is als de reep.
De reep leg ik in de jute en vouw ik om de reep heen.
Hieromheen doe je de grote wikkel.


Dan vouw je daar de craftwikkel weer omheen en je plakt de wikkel vast met tape.
Op een klein stukje craftpapier stempel je "voor jou" van de tekstsheet Leuke Stempels.
Omdat ik alleen "voor jou" wil gebruiken, plak ik de rest af met plakband.
Als ik de stempel beïnkt heb, haal ik het plakband weg en druk ik de stempel af.

Ik knip er om heen en maak er een klein labeltje van. 

 Met een touwtje maak ik het om het craftwikkel vast.


De wikkel kun je er makkelijk vanaf schuiven.

Succes!
Heel veel knutselplezier en tot
de volgende keer!
Groetjes
Joan

Gebruikte materialen:
Stempels: Studio Light Beautiful flowers
en een lekker reep chocolade :)


1 opmerking:

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.