maandag 4 juli 2016

Gesso & inkt

Hallo allemaal,
Deze keer voor jullie een kaartje voor alle gelegenheden gemaakt.
Met leuk detail: de voorkant en achterkant is gebruikt.


Ik ben begonnen met een halve A-vier strook stempelkarton (27x13,5cm).
De randen heb ik afgeplakt met gescheurd maskertape. De rand is ongeveer 3,5cm breed.

Met gesso en inkt heb ik een papje gemaakt. Een streep inkt op de craftsheet en gesso er naast. Dan roer je het door elkaar. Eventueel kun je nog wat inkt op je craftsheet doen en dat er ook weer doorheen roeren. Zo kleur je de gesso in de kleur die jezelf mooi vindt. 

Met een oude creditcard heb ik het papje op het midden gedeelte van de kaart aangebracht. 
Hier en daar wat grillig of deppend zodat het niet glad wordt.
Goed laten drogen. Het kan met de heattool, maar ik heb het nachtje weg gelegd. 

De randen zijn gesponst met de lichte kleur inkt. 

Het tape zit er nog steeds op.
Met een scriptstempel hier en daar wat tekst gezet. 
Om het grillige nog wat te versterken heb ik her en der de craquelé en de spetter stempel gebruikt. 
De poststempel past hier ook goed bij.
Meteen na het stempelen de afdruk drogen, anders loopt deze uit in de gesso. 

Nu kan de tape eraf. 
Voorzichtig anders trek je de kaart mee of blijft er een beetje tape achter.  
Nu kun je de kaart vouwen.

De vlinder is gestempeld met de donkerste inkt, 
ingekleurd met een bijpassende distress inkt en daarna uitgeknipt.
Ik heb hem op de voorkant van de kaart geplakt.


Aan de binnenkant kun je de tekst schrijven of stempelen en zo is deze kaart 
voor iedereen en alle gelegenheden te gebruiken.

Heel veel knutselplezier en 
tot de volgende keer!

Groetjes Joan



Gebruikte materialen:
Inkt: 
Distress: Picked Raspberry
Stempels: 
DarkroomDoor Correspondence
PaperArtsy Hot Picks 1506
Sheena Douglass Ageing beautifully

7 opmerkingen:

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.