zaterdag 9 januari 2016

Dreams

Een nieuw jaar met nieuwe kansen en dromen die uit kunnen komen. Voor mij is dit de start bij het design team van Leuke Stempels. Daarom mijn eerste kaart met de passende tekst Dreams van Verses en de  Pébéo Gilding Wax.



Ik ben begonnen de ondergrond te bedekken met paper artsy verf  Autum Fire.


Dit heel goed laten drogen en vervolgens een laag Crackle Glaze aan gebracht.


Bij deze crackle verf is het erg belangrijk dat je de lagen tussendoor steeds goed laat drogen. Je kan dit met de heattool drogen maar dan moet je dit heel voorzichtig doen want als je deze te dicht op de crackle glaze houd gaat dit bubbelen en geeft het geen mooi crackle effect meer. Wanneer ook deze laag goed droog is breng je de volgende kleur aan. Je krijgt het mooiste effect als je een lichtere kleur over de donkere kleur doet.


Bijna direct als deze laag begint te drogen zie je de barstjes verschijnen.. Toen dit goed droog was heb ik op bepaalde plekken de Pébéo Gilding Wax in de koper kleur op sommige plekken over de barstjes gewreven. Het is moeilijk om het effect hiervan helemaal goed op de foto te krijgen maar het geeft een hele mooie diepe warme glans. Je kan gewoon met je vingers een klein beetje over de verf smeren en omdat het enorm goed uitsmeert heb je maar heel weinig nodig.


Hierna heb ik de prachtige tekst van Verses met zwarte embossing poeder op de kaart aangebracht.

 Voor de libelles heb ik op een stukje zwart papier een beetje van de koper kleurige wax aangebracht en hierop de kleinste libelle van Sheena Douglass met zwart geëmbosd en uitgeknipt. Deze rondom de tekst opgeplakt waarbij ik de vleugels iets omhoog gekruld heb. De kaart is vervolgens op zwart en een witte onderkaart gemat.



Ik hoop dat deze kaart inspiratie geeft, ik heb hem met veel plezier gemaakt.

Groetjes Mirjam.

5 opmerkingen:

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.