vrijdag 18 september 2015

Giant Poppy

De Poppy´s zijn favoriet bij ons allemaal :)
Ze zijn dan ook wel erg mooi.
Deze keer heb ik een kaart gemaakt met maar één stempel: de Giant Poppy.


Ik ben begonnen met het snijden van een kaart van watercolor papier. Dit is een mooi dik aquarel papier wat je goed nat kunt maken en dan nog steeds erg mooi blijft.
De kaart is 13cm x 13cm. 


Met versamark heb ik de stempel beïnkt en deze zo gestempeld dat hij precies
aan de bovenkant en rechter zijkant de randen van de kaart raakt.
Daarna met zwart embossingpoeder bestrooit en verhit.


Ik heb niet zo'n groot acrylblok om mijn stempel op te plakken.
Daarom doe ik het andersom:
ik leg de stempel op mijn craftsheet.
Dan beïnkt ik hem en dan leg ik mijn papier erop.
Vervolgens strijk ik over het papier over de hele stempel, zodat de inkt
goed verdeelt wordt.
Voorzichtig haal ik dan het papier er weer af en voilá;
ik heb een mooie afdruk.

Met drie kleuren distress paint in roodtinten heb ik stippen gezet op de afdruk.
Daarna spray ik flink met water.


Door de randen van de embossingpoeder blijft de paint redelijk binnen de lijntjes.
Het is niet erg als er wat overheen gaat.
Door voorzichtig de kaart wat heen en weer te bewegen en een beetje te kantelen,
kun je de paint nog een beetje sturen.
Ik heb de kaart aan de lucht laten drogen (een nachtje).
Je kunt ook met de heattool verhitten.


Wanneer de kaart droog is, heb ik met zwarte inkt (navulling) spetters gemaakt.
Je kunt hier ook zwarte verf voor gebruiken.
Een kwastje goed nat maken met de zwarte verf/inkt en dan tik je boven de kaart op het kwastje.
Er verschijnen spetters.
Dit doe je totdat je tevreden bent.


Daarna heb ik in het hart met glossy accents druppels gemaakt. 
Het is dan net of er dauwdruppels op de bloem liggen.


Als laatste heb ik de rechter bovenhoek van de kaart langs de rand van de poppy geknipt.
Vandaar dat je er met stempelen op moet letten dat je hem aan de rand van het papier stempelt.
Nog een smal zwart lintje erom heen en de kaart is weer klaar.



Heel veel knutselplezier en
tot de volgende keer!

Groetjes Joan



Gebruiksmaterialen:
IndigoBlu: Giant Poppy
Lintje


5 opmerkingen:

We vinden het leuk wanneer je een reactie achter laat op onze inspiratieposts voor jou.